School of Education and Communication

Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Vi bedriver utbildning och forskning inom medie- och kommunikationsvetenskap, internationellt arbete, Human Resources och lärarutbildning, och har en omfattande uppdragsverksamhet riktad mot fortbildning och kompetensutveckling. Hos oss kommer du att få uppleva en kreativ miljö med goda möjligheter till eget inflytande och personlig utveckling.

Välkommen att söka ett spännande och utmanande uppdrag som utbildningschef vid Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping University. Här erbjuder vi en roll i en organisation med siktet på att ge studenterna utbildning av högsta kvalitet och med ambitionen att utveckla nationell och internationellt konkurrenskraftig kompetens för framtiden.

Högskolan för lärande och kommunikation är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Fackhögskolan bedriver utbildning och forskning inom lärarutbildning, media- och kommunikationsvetenskap, internationellt arbete och HR-området, samt har en omfattande uppdragsverksamhet riktad mot fortbildning. Högskolan för lärande och kommunikation har cirka 2 000 studenter och 140 anställda.

Då den nuvarande utbildningschefen går i pension söker vi nu dennes efterträdare.

Ditt uppdrag blir att leda utbildning på grundläggande och avancerad nivå. Du har därmed en viktig uppgift i att vara med och skapa en ännu mera attraktiv arbetsplats för studenter och personal. Målet är att uppnå starka resultat samtidigt som studenterna förbereds för framtidens arbetsliv. Utbildningschefen ingår i Högskolan för lärande och kommunikations ledningsgrupp.

Som utbildningschef är din huvudsakliga arbetsuppgift att såväl kvalitativt som kvantitativt utveckla utbildningen på både grundnivå och avancerad nivå. Du har personalansvar för drygt 10 medarbetare samt ett huvudansvar för utbildningsbudgeten. Att samverka med övriga fackhögskolor är en naturlig del av tjänsten. Uppdraget som utbildningschef innefattar ansvar gentemot studenterna i utbildningsfrågor och kan innebära att hantera komplexa studentärenden.

För att lyckas i denna roll har du disputerat inom ett relevant område och har lång erfarenhet av undervisning och utveckling av utbildning på grundnivå och avancerad nivå inom högskola/universitet. Vidare förväntas du ha gedigen erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom högre utbildning. Du har även erfarenhet av att arbeta med internationella studenter. Du har också flera års erfarenhet av ledningsuppdrag med personalansvar samt har visat god förmåga att kunna arbeta visionärt och strategiskt.

Ditt ledarskap kännetecknas av en förmåga att lyssna, kommunicera och fatta beslut. Erfarenhet av andra ledningsuppdrag är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. JU eftersträvar en jämn könsfördelning och därför ser vi gärna kvinnliga sökande.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av en hög nivå på internationalisering, entreprenörsanda och ett nära samarbete med det omgivande samhället. Det är en stiftelsehögskola med rätt att utfärda examina på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå.

Jönköping University erbjuder ca 80 program/inriktningar på grundnivå och avancerad nivå och förbereder studenter för att verka i ett internationellt sammanhang. Fokus inom forskning är entreprenörskap, ägande och förnyelse; industriell produktframtagning i samverkan, särskilt tillämpningar i tillverkande företag och näraliggande tjänsteföretag; bevarande och återskapande av individers hälsa, välbefinnande och välfärd; och lärandet och kommunikationens villkor. Forskning bedrivs genom fyra fackhögskolor: Tekniska Högskolan, Jönköping International Business School, Hälsohögskolan och Högskolan för lärande och kommunikation.

Lärosätet har ca 11 000 studenter, varav 2000 är internationella, 800 anställda och arbetar med ca 350 internationella partneruniversitet och ca 800 företag. För mer information besök www.ju.se

Är det här din nästa utmaning? För mer information kontakta Anders Roos, 070-532 08 18 alt. anders@intendab.com eller Anna Fia Magnusson, 0705-38 25 85 alt. anna@intendab.com på INTEND, som vi samarbetar med i denna rekrytering.

Du söker tjänsten genom www.intendab.com

Vi undanber oss samtal från CV-och annonssäljare!

Tillträde Enligt överenskommelse
Löneform Fast