Högskolan för lärande och kommunikation

Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Vi bedriver utbildning och forskning inom medie- och kommunikationsvetenskap, internationellt arbete, Human Resources och lärarutbildning, och har en omfattande uppdragsverksamhet riktad mot fortbildning och kompetensutveckling. Hos oss kommer du att få uppleva en kreativ miljö med goda möjligheter till eget inflytande och personlig utveckling.

Trivs du i en roll med många kontaktytor där du får vara spindeln i nätet? Då kan det vara dig vi söker till tjänsten som samverkanskoordinator vid Högskolan för lärande och kommunikation (HLK). HLK är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University och bedriver utbildning och forskning inom medie- och kommunikationsvetenskap, internationellt arbete, HR-området och lärarutbildning. Det finns också en omfattande uppdragsverksamhet riktad mot fortbildning och kompetensutveckling. Hos oss kommer du att få uppleva en kreativ miljö med goda möjligheter till eget inflytande och personlig utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som samverkanskoordinator kommer du att vara direkt underställd utbildningschefen vid HLK och samverka med ansvariga för HLK:s samtliga utbildningsprogram samt representanter för HLK:s samtliga forskningsmiljöer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att på en operativ nivå stödja och vidareutveckla HLK:s nuvarande samverkansarbete, såväl internt inom HLK men även mellan HLK och Jönköping Universitys övriga fackhögskolor samt mellan HLK och externa aktörer. Du förväntas vara den som bidrar till att identifiera, organisera, synliggöra och kommunicera pågående samverkansaktiviteter. Samverkansarbetet bedrivs inom de samhällssektorer som kan kopplas till HLK:s utbildningsprogram. Du kommer att arbeta i nära samarbete med samverkansansvarig på HLK.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen på lägst magisternivå alternativt yrkesexamen, inom vad arbetsgivaren bedömer som relevant område. Det är meriterande om du har forskarutbildning inom relevant område. Du har tidigare erfarenhet av samordning och av arbete inom utbildningssektorn. Vi vill även att du har tidigare erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola. Om du har erfarenhet av projektledning och/eller har medverkat i kurser kring samverkan ser vi det som meriterande.

Som person tror vi att du trivs med många olika kontaktytor och att du har en god kommunikativ förmåga. I ditt arbete tar du stort eget ansvar och du har en väl utvecklad förmåga att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta med andra och du är drivande och resultatorienterad.

Då Jönköping University är en internationell arbetsplats ser vi gärna att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ANSTÄLLNING
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningen inleds normalt med provanställning.

Tillträdesdag 2018-12-01 eller enligt överenskommelse.

Arbetstidsvillkor: Reglerad arbetstid enligt högskolans kollektivavtal.

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2018-11-04. Bilagor föredras i PDF-format.

Ansökan ska innehålla:

• CV och personligt brev