Hälsohögskolan, VD-kansli

Hälsohögskolan är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University och en av de ledande utbildningsanordnarna i landet för akademiska studier inom hälsa, vård och socialt arbete. Vi arbetar tvärvetenskapligt med inriktning mot praktisk nytta. Du arbetar i en organisation som ger dig kompetensutveckling och möjligheter att vara med och påverka.

Hälsohögskolans vd har, tillsammans med personalen vid skolans vd-kansli, en övergripande och styrande funktion. Detta innefattar strategiskt arbete samt planering, uppföljning och utveckling av Hälsohögskolans verksamheter såsom utbildning, forskning samt nationella och internationella samarbeten. Vd-kansli består av vd, vice vd, utbildningschef, biträdande utbildningschef, forskningschef, planeringschef, verksamhetsstrateg, uppdragssamordnare och -koordinator, vd-sekreterare och forskningskoordinator.

Då vår nuvarande vd-sekreterare går i pension, söker vi nu hennes ersättare. Vi söker dig som drivs av att ge service, är organiserad och strukturerad och tycker om en vardag med varierande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

I rollen som vd-sekreterare kommer du tillhandahålla avancerat administrativt stöd primärt till bolagets vd, men även till övriga funktioner inom vd-kansliet. En viktig uppgift är att stötta vd i arbetsplanering, koordinera mötesbokningar, resor, kalendrar och agendor men även koordinera och organisera möten och resor med ledningsgruppen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• administrativ support till vd och vd-kansli samt kontinuerligt bistå vd i det dagliga arbetet
  • framtagande av olika beslutsunderlag.
  • fakturahantering
  • förbereda och ta fram utskick, material inför möten, presentationsmaterial
  • förbereda agendor och skriva protokoll vid möten med Hälsohögskolans ledningsgrupp Advisory Board och bolagsstyrelse
  • samordna och koordinera aktiviteter med nationella och internationella samverkanspartners
  • planera för och organisera personalaktiviteter vid vd-kansliet
  • övrigt stöd vid både intern och extern kommunikation.

Kvalifikationer

För att du ska trivas och lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet av avancerade administrativa arbetsuppgifter, inklusive ledningsstöd, inom akademin. Du har gymnasial utbildning inom relevant område, akademisk utbildning är meriterande.
Har du erfarenhet av att självständigt leda projekt är det ett plus.

Då vi arbetar både nationellt och internationellt kräver arbetet att du har mycket goda kunskaper i både engelska och svenska, i både tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper inom Microsoft Office och andra digitala verktyg relevanta för administrativ stödverksamhet.

Som vd-sekreterare har du en central roll och vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt varvid vi värdesätter en hög servicenivå och att du är prestigelös i ditt sätt att arbeta. Du är kommunikativ, relationsskapande och utåtriktad samtidigt som du har hög integritet. Du är strukturerad och har god förmåga att organisera och planera ditt arbete. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ.

Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas vanligen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan tillsammans med CV, personligt brev och referenser senast 21 september 2020.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Tillträde Enligt överenskommelse