Högskolan för lärande och kommunikation, Avd för språk och kommunikation

Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Vi bedriver utbildning och forskning inom medie- och kommunikationsvetenskap, internationellt arbete, Human Resources och lärarutbildning, och har en omfattande uppdragsverksamhet riktad mot fortbildning och kompetensutveckling. Hos oss kommer du att få uppleva en kreativ miljö med goda möjligheter till eget inflytande och personlig utveckling.

Till Avdelningen för språk och kommunikation söker vi nu en engagerad adjunkt som ska höra till Videoproduktionsgruppen inom MKV, Medie- och kommunikationsvetenskap.

För att lyckas och trivas i rollen som adjunkt behöver du ha en god samarbetsförmåga med vilken du skapar och underhåller kontakter med studenter, kollegor och med det omgivande samhället. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga där lyhördhet blir ett viktigt verktyg i ditt arbete. Vi vill att du som person är engagerad och delaktig och att du värdesätter och välkomnar andras perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att planera, filma och redigera föreläsningar och andra videoproduktioner åt Jönköping University. Du kommer också att hjälpa till vid live-streamingar av event och radio/ljudproduktioner.

I tjänsten ingår även visst administrativt arbete.

KVALIFIKATIONER

Den sökande behöver ha:

• omfattande kunskaper i Adobe-sviten. Att kunna arbeta i Adobe Premiere är ett krav. Kunskaper i Adobe After Effects är meriterande.
  • erfarenhet att arbeta både självständigt och i grupp
  • goda kunskaper i svenska och engelska kandidatexamen i MKV eller vad arbetsgivaren bedömer som motsvarande är meriterande
  • genomgått utbildning i högskolepedagogik eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper

Vid bedömning av de sökande kommer särskild stor vikt att läggas vid den pedagogiska skickligheten. Stor vikt kommer även läggas vid personlig lämplighet.

För fullständiga behörighetskrav för en tjänst som universitetsadjunkt vid Jönköping University, se tillämpliga delar i Bestämmelser för anställning av lärare vid Jönköping University

INFORMATION

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med tillträde 2020-08-15 till 2021-02-15. (Tjänstgöringsgraden kan dock diskuteras). Möjlighet till förlängning kan bli aktuellt.

Arbetstidsvillkor: Årsarbetstid för lärare enligt högskolans kollektivavtal.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Avdelningschef- Fredrik Ebefors, tfn 036-101386, fredrik.ebefors@ju.se
Fackliga representanter- Mikael Gustafsson, Saco 036-10 1178, Sara Dommartine, Lärarförbundet 036-10 1422

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan senast 2020-08-07.
Bilagor föredras i PDF-format.

Ansökan ska innehålla:

• Personligt brev
  • CV
  • Arbetsprover i form av videofiler, max tre stycken
  • Styrkt meritförteckning
  • Referenser