Högskoleservice, Internationella kontoret

Internationella kontorets uppdrag är att tillhandahålla stöd och service relaterat till lärosätets viktiga arbete kring internationalisering. Detta ökar förutsättningarna för samarbete och kunskapsspridning inom Högskoleservice och Jönköping University. Det ingår också att arbeta integrerat och att anpassa stödet till bolagens olika förutsättningar och möjligheter, samt att verka för mycket goda relationer med våra externa partners. I avdelningens ansvarsområden ingår bland annat mobilitetsprogram, studentutbyte, partneruniversitet och internationell studentrekrytering. Avdelningen tillämpar ett teambaserat arbetssätt baserat på våra processer och kundresan inom varje process.

Till Internationella kontoret söker vi nu en driven och kommunikativ Internationell samordnare. Är du personen vi söker?

Ditt huvudansvar som Internationell samordnare kommer att vara arbete med inkommande utbytesstudenter för två av våra fackhögskolor. Du kommer därför att ingå i Team IN där ni tillsammans arbetar med hela processen och stödet för studenterna. Du kommer att ansvara för fackhögskolornas studenter innan, under och efter utbytesstudier. Teamet arbetar även med olika projekt och aktiviteter för studenterna på JU. Informationsinsatser till studenter och personal på JU samt våra partneruniversitet, men även välkomnande av internationella besök är en del av arbetet.

Vidare ingår också:

• Att vara delaktig i den fortsatta implementationen av ett nytt system för studentutbyte för respektive fackhögskola.
  • Att vara samordningsansvarig för introduktionsveckan för inkommande utbytesstudenter.
  • Att du i arbetet samarbetar med ledningsstödet på respektive fackhögskola samt partneruniversiteten.

Information och kommunikation är två viktiga komponenter i det dagliga arbetet och du kommer även arbeta med informationen på vår websida.  Vi har ett tätt samarbete på avdelningen och därför kan vissa arbetsuppgifter förkomma även i andra team.

Resor kan bli aktuella som en del i arbetet, både inom Sverige och till andra länder.

Arbetsspråket inom teamet är engelska.

Vi söker dig som har akademisk examen, på minst kandidatnivå inom relevant område och erfarenhet av arbete i internationell miljö med kvalificerat administrativt arbete.

Jönköping University har en tydlig internationell prägel, vilket ställer krav på mycket god skriftlig och muntlig förmåga i såväl svenska som engelska.

Du är serviceinriktad, driven och utåtriktad som person. Du behöver ha en god förmåga att kommunicera och att kunna hantera många kontaktytor inom olika delar av organisationen.
Du bör vara flexibel och ha en god samarbetsförmåga och du trivs med att arbeta i både team och självständigt med ett framgångsrikt sätt att strukturera ditt arbete.

Utöver ovan nämna kvalifikationer ser vi det som meriterande om du som sökande har erfarenhet av att ha arbetat som internationell koordinator/samordnare inom högskola/universitet.

Tjänsten är ett vikariat på 100% under perioden, 2023-12-01 – 2025-03-31 med ev. möjlighet till förlängning.

Kollektivavtal och individuell lönesättning tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Välkommen med din ansökan, senast- 2023-10-08
Ansökningarna kommer att hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Bilagor föredras i PDF-format och ska innehålla:

• CV
  • Personligt brev
  • Namn och kontaktuppgifter till minst två (2) referenser

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Planeringsavdelningen erbjuder vi bland annat högskolebibliotek, studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 2023-12-01